Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser, tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafik. Vidare tillhandahåller vi partners inom sociala nätverk, annonsering och analys med information om hur du använder för webbplats. Om du fortsätter att använda vår webbplats så godkänner du våra cookies.
Notera: Priserna gäller däck utan fälgar. Beroende på däckdimensionen kan slitbanemönstret variera.
Star Performer

Star Performer SPTV

275/45 R20 106H

Star Performer - Hög prestanda topp produkt, exklusivt märke, oslagbara i pris/prestanda förhållandet

Däckstorlek
275/45 R20 106H 
Lagernivåer
just nu finns denna produkt ej i lager
Däcktyp
Wi Vinterdäck
M+S märkt
med snöflingesymbolWinter
Hastighet
H: Godkänd  upp till 210 km/h
EAN
4717622031522
Artikelnummer
GI-R-221648GA
Kundens betyg
(14)
just nu finns denna produkt ej i lager
Fri frakt*
2 - 5 arbetsdagar leveranstid**
30 dagars returpolicy
Över 1 300 monteringsstationer

Lägg till produkt för jämförelse

Star Performer SPTV

Däck som Star Performer SPTV för extra höga laster. De måste tillföra säkerhet i alla olika vind- och väderförhållanden och används även mycket för andra ändamål. Inte sällan är ägare av fordonen under press för både tid och kostnad. Det är därför nödvändigt att ha pålitliga och ekonomiska däck. Star Performer SPTV är ett vinterdäck med lågt rullmotstånd och därför låg bränsleförbrukning. Kundernas recensioner på Tyretest.com understryker kvaliteten. Här hyllas även greppet på snöiga vägunderlag. SPTV presterar generellt bra i nästan alla kriterier. Greppet på vått vägunderlag är också övertygande – Klass B på EU-däckmärkningen.

Beställ Star Performer SPTV om du letar efter ett kostnadseffektivt vinterdäck som bidrar till säkerhet i alla olika väderförhållande. Överlägsna kvalitetsdäck, perfekta för alla olika väder. Massiv profilblock försäkrar att dessa däck är perfekte för körning på motorvägar. Ljudnivån är låg vilket ger en högre körkomfort. Lång livslängd, vattenplaningsmotstånd, effektiv borttagning av vatten och snö. Ger oöverträfflig bromsning och grepp på både våta, snöiga och isiga vägunderlag.

EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser

Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.

EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.

Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick

bränsleeffektivitet

Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).

Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre.
(Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning
* vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)

Vänligen notera:
Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.

våtgrepp

Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).

Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).*
*Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Vänligen notera:
Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.

Externt rullande ljud

Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016.
B
"B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016.
C
Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.

SPTV tyre review

Genomsnittsresultat av 648 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer 9 938

24.11.2020 insändare Pelle
Ej testade vid flera minus men så här långt ingen större skillnad mot andra året runt däck. Kört på året runt däck i snart 20år

08.04.2019 insändare Odd Berglund
Mycket bra däck för dagligt bruk. Dock väl mjuka för mer inspirerad körning på torr asfalt. Bra grepp i både blöt och torr snö. Tysta på landsväg och motorväg.

08.03.2015 insändare Pontus Nyström
Ett livsfarligt däck på halt vinterväglag, inget grepp alls. Har en Jeep 4x4 som normalt har bra vinteregenskaper. Med det här däcket tappade bilen styrförmåga vid halt väglag även vid körning rakt fram, och jag blev omkörd av bilar med långt sämre vinteregenskaper än min Jeep. Skillnaden mot däck jag tidigare haft var himmelsvid. Ett stort misstag att köpa ett billigt kinesiskt (?) vinterdäck. Kommer att byta snarast. Avråder starkt från köp!

Se fler recensioner
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.