Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser, tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafik. Vidare tillhandahåller vi partners inom sociala nätverk, annonsering och analys med information om hur du använder för webbplats. Om du fortsätter att använda vår webbplats så godkänner du våra cookies.
Notera: Priserna gäller däck utan fälgar. Beroende på däckdimensionen kan slitbanemönstret variera.
Pirelli

Pirelli Scorpion Zero Asimmetrico

295/30 ZR22 103W XL

Pirelli - Däckproducent från Italien, kvalitetsprodukt i det högre prissegmentet.

Däckstorlek
295/30 ZR22 103W XL 
Lagernivåer
just nu finns denna produkt ej i lager
Däcktyp
So Sommardäck
M+S märkt
Hastighet
W: Godkänd  upp till 270 km/h
EAN
8019227207583
Artikelnummer
GI-R-233961GA
DEX
Kundens betyg
(19)
just nu finns denna produkt ej i lager
Fri frakt*
2 - 5 arbetsdagar leveranstid**
30 dagars returpolicy
Över 1 300 monteringsstationer

Lägg till produkt för jämförelse

Ett däck med ett asymmetriskt slitbanemönster för kraftfulla SUV:ar och pick-ups. Erbjuder sportprestanda och säkerhet i lätta off-road förhållanden.

SCORPION™ ZERO™ ASIMMETRICO tillverkas med de mest avancerade och sofistikerade tillverkningsteknikerna. Det erbjuder utmärkt stabilitet vid kurvtagningar, utmärkt handling på våta och torra vägunderlag, och höga nivåer av grepp vid bromsning vilket innebär ökade säkerhetsmarginaler och ökad körglädje.

Det asymmetriska mönstret och gummiblandningen för allsäsong gör SCORPION™ ZERO™ ASIMMETRICO till toppdäcket i sitt segment. Det har vunnit flera utmärkelser organiserade av de mest auktoritativa tidningarna, och kombinerar egenskaper som väghållning och jämnt slitage, vilket leder till ökad livslängdskapacitet.

Det attraktiva slitbanemönstret gör det till det ideala däcket att kombinera med personliga fälgar för en slående estetisk effekt. Idealt för förare som söker efter högre nivåer av grepp och precis styrrespons.

EGENSKAPER:

  • Asymmetrisk design med Z-profil
  • Kontinuerliga längsgående blockprofiler, och kompakta skulderblock
  • Kontinuerlig central ribba

FUNKTIONER:

  • Ökat grepp på alla underlag
  • Hög stabilitet och mönsterstyvhet
  • Jämnt slitage

KUNDFÖRDELAR:

  • Förbättrad grepp- och bromssäkerhet
  • Hög stabilitet och mönsterstyvhet
  • Precis prestanda och kontroll vid hög hastighet
  • Ökad däcklivslängd
EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser

Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.

EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.

Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick

bränsleeffektivitet

Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).

Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre.
(Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning
* vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)

Vänligen notera:
Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.

våtgrepp

Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).

Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).*
*Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Vänligen notera:
Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.

Externt rullande ljud

Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016.
B
"B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016.
C
Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.

ScorpionZeroAsimmetrico tyre review

Genomsnittsresultat av 172 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer 13 730

09.04.2015 insändare Claes
Däcket spårar, bilen blir oregerlig att köra på landsväg. Däckljudet är fruktansvärt högt, det värsta jag någonsin hört.

11.01.2012 insändare johnny eriksson
Mycket bra däck, har kört 11200 mil och bytte framdäcken vid 9000 mil. Ca hälften av sträckan är med vinterdäck men suveränt ändå. Jag kör ca 6000mil om året och har alldrig haft däck som klarat sig så bra och hållit funktionen på topp.

Se fler recensioner
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.

Missa inget mer!

Prenumerera på nyhetsbrevet nu och missa aldrig ett erbjudande!
✓Topperbjudanden ✓Testresultat och produktnyheter ✓Rekommendationer