Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser, tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafik. Vidare tillhandahåller vi partners inom sociala nätverk, annonsering och analys med information om hur du använder för webbplats. Om du fortsätter att använda vår webbplats så godkänner du våra cookies.
Notera: Priserna gäller däck utan fälgar. Beroende på däckdimensionen kan slitbanemönstret variera.
Pirelli

Pirelli Ice Zero FR

275/55 R20 117H XL LR, Nordiska vinterdäck

Pirelli - Däckproducent från Italien, kvalitetsprodukt i det högre prissegmentet.

Däckstorlek
275/55 R20 117H XL LR, Nordiska vinterdäck 
Lagernivåer
i lager
Däcktyp
Wi Vinterdäck
M+S märkt
med snöflingesymbolWinter
Hastighet
H: Godkänd  upp till 210 km/h
EAN
8019227374193
Artikelnummer
GI-R-413354GA
Test results
Vi Bilägare
Kundens betyg
(4)
kr 3 742
Fri frakt*
2 - 5 arbetsdagar leveranstid**
30 dagars returpolicy
Över 1 300 monteringsstationer

Lägg till produkt för jämförelse

Pirelli ICE ZERO™ FR

VINTERPRESTANDA UTAN KOMPROMISSER

ICE ZERO™ FR - det spelar ingen roll om du kör i stadstrafik eller på landsvägen, däcket är optimerat för nordiska vintervägar med en hög nivå på stabilitet och körkomfort.

ICE ZERO™ FR är det dubbfria däcket i ICE ZERO™ collection: Prestanda och kontroll på toppnivå. Speciellt utvecklat för både små/medelstora bilar, större motorstarka bilar samt SUV.

Det nya dubbfria däcket för både små/medelstora bilar, större motorstarka bilar samt SUV.

STYRKA

Hög nivå på stabilitet och respons samt väldigt hög komfort vid körning i nordiska förhållanden.

STYRKA TEKNISKA EGENSKAPER

SPECIELL SAJPTEKNIK: VID KÖRNING PÅ IS AVLÄGSNAS SNABBT DEN TUNNA VATTENFILMEN SOM UPPSTÅR MELLAN DÄCKET OCH VÄGBANAN , VILKET GER EN OPTIMERAD PRESTANDA OCH SÄKERHET.

3D SAJPNINGAR: TEKNOLOGI SOM SÄKERSTÄLLER BÅDE VÅTGREPP OCH BARMARKSPRESTANDA HÖGRE HASTIGHETER

SPECIELL DÄCKKONSTRUKTION OCH MATERIAL UTÖKAR DÄCKETS FOTAVTRYCK OCH JÄMNAR UT BELASTNINGEN FÖR ATT FÖRBÄTTRA GREPPET BÅDE VID ACCELERATION OCH BROMSNING.

EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser

Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.

EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.

Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick

bränsleeffektivitet

Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).

Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre.
(Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning
* vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)

Vänligen notera:
Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.

våtgrepp

Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).

Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).*
*Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Vänligen notera:
Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.

Externt rullande ljud

Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016.
B
"B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016.
C
Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.

Business Reviews
Profile:Ice Zero FR
Review Date Test Facility Dimensions Review Text Review Rating Seal
10/2016 Vi Bilägare 275/55 R20 117H XL LR, Nordiska vinterdäck Satisfactory
Pirellis nya Ice Zero FR startar och bromsar bland de sämsta i testet på is. Vi noterar svagt kurvgrepp och att lägre fart krävs i kurvor. På snö är Pirelli långsamt vid start, men bromsar bäst. Vid körning driver det ut i kurvor och kan ge kraftiga sladdar. Det ärdock mjukt och förlåtande. På våt väg bromsar Pirelli mycket bra och är överraskandesnabbt när vi kör det på den bevattnade testslingan. Pirelli bromsar med för däcktypengodkänt resultat på torr väg. Vid testkörning på torr väg reagerar däcket snabbt på styrutslag, känns stabilt, men sladdar brett. Pirelli klarar snö, väta och torr väg skapligt men är obekvämt på is och bullrar mer än de flesta.

IceZeroFR tyre review

Genomsnittsresultat av 16 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer 4 494

20.03.2021 insändare Peter
Funkar bra i snö och modd

Se fler recensioner
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.

Missa inget mer!

Prenumerera på nyhetsbrevet nu och missa aldrig ett erbjudande!
✓Topperbjudanden ✓Testresultat och produktnyheter ✓Rekommendationer