Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser, tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafik. Vidare tillhandahåller vi partners inom sociala nätverk, annonsering och analys med information om hur du använder för webbplats. Om du fortsätter att använda vår webbplats så godkänner du våra cookies.
Notera: Priserna gäller däck utan fälgar. Beroende på däckdimensionen kan slitbanemönstret variera.
Hankook

Hankook Kinergy Eco K425

195/65 R15 91H 4PR SBL

Hankook - Hankook tillverkar högpresterande kvalitetsdäck till en lång rad fordonskategorier, från bilar till lastbilar och motorsport. Mycket av utvecklingen och produktionen för den europeiska marknaden sker i Europa, inklusive originalutrustning till Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche och VW.

Däckstorlek
195/65 R15 91H 4PR SBL 
Lagernivåer
just nu finns denna produkt ej i lager
Däcktyp
So Sommardäck
Hastighet
H: Godkänd  upp till 210 km/h
EAN
8808563301204
Artikelnummer
GI-R-239300GA
DEX
Test results
ANWB.nl
ÖAMTC
ADAC
Kundens betyg
(96)
just nu finns denna produkt ej i lager
Fri frakt*
2 - 5 arbetsdagar leveranstid**
30 dagars returpolicy
Över 1 300 monteringsstationer

Lägg till produkt för jämförelse

Kinergy ecos bränslesparande teknologi har utvecklats genom att man kombinerade nya material, t.ex. kiselpartiklar i nanoskala, med hjälp av ny blandningsteknologi. Dessa teknologier hjälper till att förbättra både bränsleeffektiviteten och bromsprestanda i vått väglag. Däcket har utformats för att uppfylla kundernas krav på körkomfort och för att maximera bränsleekonomin. Kombinationen av komfort och effektivitet har blivit möjlig genom tillämpningen av Hankooks teknologi för vibrationskontroll.

EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser

Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.

EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.

Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick

bränsleeffektivitet

Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).

Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre.
(Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning
* vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)

Vänligen notera:
Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.

våtgrepp

Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).

Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).*
*Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Vänligen notera:
Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.

Externt rullande ljud

Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016.
B
"B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016.
C
Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.

Business Reviews
Profile:Kinergy Eco K425
Review Date Test Facility Dimensions Review Text Review Rating Seal
02/2013 ANWB.nl 195/65 R15 91H 4PR SBL Satisfactory
02/2013 ÖAMTC 195/65 R15 91H 4PR SBL Satisfactory
02/2013 ADAC 195/65 R15 91H 4PR SBL Satisfactory
02/2013 TCS - Technik, Umwelt und Wirtschaft 195/65 R15 91H 4PR SBL Satisfactory

Kinergy Eco K425 tyre review

Genomsnittsresultat av 1 529 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer 9 297

12.09.2018 insändare Sven-Olof Davidsson
2 utav totalt 4 däck är inte helt runda! Har gjort en extra kontroll och balansering efter första montering på en professionell däckverkstad. 1 utav däcken blev efter extrakontrollen acceptabel men däck 2 går ej att balansera bort ovaliteten sitter på bakaxeln och genererar lätt skakning o oljud. (Utöver inköp och kostnad för första montage har jag fått pga ovaliteten lagt ut 900 SEK.) Med andra ord inget bra val av däck?

29.11.2015 insändare lennart håkansson
----------------

08.09.2015 insändare Lars Back
Inga

12.08.2015 insändare Mattias
Mycket tystare än de gamla Hankookdäcken och drar nästan decilitern mindre i bränsle. Man undrar om det verkligen stämmer när man tankar.

Se fler recensioner
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.