Däckförsäkring – vad gör man vid skada?

Däckförsäkring – vad gör man vid skada?

För försäkrade däck köpta innan 18:e januari 2018:

1. Vänligen underrätta vårt servicecenter om skadan på ditt försäkrade däck omedelbart efter att den inträffat via gratisnumret 00800 855 588 58.
2. Försäkringstäckningen kommer undersökas direkt och ditt ersättningsdäck kommer skickas ut inom en arbetsdag.
3. Ersättningsdäcket/däcken kommer levereras till din servicepartners adress. Vänligen kontakta din servicepartner för att arrangera ett datum för däckbytet.
4. Om däckskadan uppstått på grund av vandalism krävs bevis på polisanmälan för att göra en skadeanmälan.
5. För information eller frågor om din däckskada, vänligen kontakta AIG:s servicecenter via följande telefonnummer: 00800 855 588 58.

För försäkrade däck köpta efter 18:e januari 2018:

  • Vänligen beställ ditt ersättningsdäck direkt från giga-dack.se så att du kan använda din bil igen så snart som möjligt. Vanligtvis kommer ersättningsdäcket skickas ut inom en arbetsdag. Ersättningsdäcket/däcken kommer levereras till din servicepartners adress. Vänligen kontakta din servicepartner för att arrangera ett datum för däckbytet.
  • Vänligen underrätta oss om skadan inom 10 dagar via vår skadeplattform online: Rapportera däckskada.
  • Om däckskadan uppstått på grund av vandalism krävs bevis på polisanmälan för att göra en skadeanmälan.
  • För information och frågor om däckskada, vänligen kontakta i-surance servicecenter via e-post på: delticom@i-surance.de (telefonnummer: +49 30 72 62 155 36).

giga-dack.se använder cookies för att du ska kunna få den bästa möjliga upplevelsen på vår hemsida. Genom att använda sidan samtycker du till användningen av

OK cookies.