Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser, tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafik. Vidare tillhandahåller vi partners inom sociala nätverk, annonsering och analys med information om hur du använder för webbplats. Om du fortsätter att använda vår webbplats så godkänner du våra cookies.
Notera: Priserna gäller däck utan fälgar. Beroende på däckdimensionen kan slitbanemönstret variera.
Continental

Continental AllSeasonContact

205/55 R19 97V XL EVc

Continental - Tillverkad i Tyskland, Continental erbjuder premiumdäck med optimal bromsprestanda och säkerhet.

Däckstorlek
205/55 R19 97V XL EVc 
Lagernivåer
i lager
Däcktyp
GAN Helårsdäck
M+S märkt
med snöflingesymbolWinter
Hastighet
V: Godkänd  upp till 240 km/h
EAN
4019238059526
Artikelnummer
GI-R-440174GA
DEX
Test results
auto motor und sport
Kundens betyg
(10)
EU
European Production
kr 2 050
Fri frakt*
2 - 5 arbetsdagar leveranstid**
30 dagars returpolicy
Över 1 300 monteringsstationer

Lägg till produkt för jämförelse

Ett däck - fyra säsonger

Den adaptiva gummiblandningen i AllSeasonContact™ ger imponerande grepp på snö och is.
Tack vare den höga andelen silica i AllSeasonContact™ håller sig däcket alltid flexibelt. Däckets anpassningsförmåga ger utmärkta egenskaper på snöiga och våta vintervägar.

Den adaptiva gummiblandningen i AllSeasonContact™ ger bra bromsegenskaper på både torra och våta sommarvägar.
AllSeasonContact™ övertygar på alla typer av sommarväglag. De öppna skuldrorna ser till att vattenplanings-egenskaperna är bra och det styva mönstret med få sajpningar gör att kör-och bromsegenskaperna är utmärkta på torrt väglag.

Bäst i klassen när det gäller rullmotstånd tack vare den optimerade designen.
Det imponerande låga rullmotståndet beror på den optimerade designen av däcksidorna och mönsterdjupet som leder till en rejäl sänkning av bränsleförbrukningen- utan att kompromissa med säkerheten.

Obs! Ej lämplig för vinterkörning i Norden.
EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser

Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.

EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.

Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick

bränsleeffektivitet

Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).

Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre.
(Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning
* vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)

Vänligen notera:
Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.

våtgrepp

Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).

Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).*
*Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Vänligen notera:
Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.

Externt rullande ljud

Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016.
B
"B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016.
C
Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.

Business Reviews
Profile:AllSeasonContact
Review Date Test Facility Dimensions Review Text Review Rating Seal
11/2020 auto motor und sport 205/55 R19 97V XL EVc Recommendable

AllSeasonContact tyre review

Genomsnittsresultat av 566 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer 10 411

16.02.2024 insändare Aftab
För närvarande har jag problem med de nya åren, jag tycker att de är överdimensionerade, bredden är lite större, mina ursprungliga däck var 185, 65, 15, men dessa däck rör vid chassit på min bil när jag stöter på några gupp i vägen. Vilket gör mig obekväm. Jag önskar att jag kunde ha hittat problemet i början.

16.07.2023 insändare Anders
Bromsegenskaper och grepp på snö/is är inte bäst, men okej. Dessa egenskaperna omfattades inte i betygsättningen ovan.

07.03.2021 insändare Jens
Dom är sämre än blankslitna sommardäck funkar inte alls bra i snö regn ja aldrig egentligen Jag kan säga så här jag har aldrig varit så rädd och känt mig så säker förut jag har kört med helårsdäck i 10 år nu men då med Nokia och godyear dom har varit riktigt bra Continental kommer jag aldrig mer köpa riktigt dåliga

Se fler recensioner
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.

Missa inget mer!

Prenumerera på nyhetsbrevet nu och missa aldrig ett erbjudande!
✓Topperbjudanden ✓Testresultat och produktnyheter ✓Rekommendationer