Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser, tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafik. Vidare tillhandahåller vi partners inom sociala nätverk, annonsering och analys med information om hur du använder för webbplats. Om du fortsätter att använda vår webbplats så godkänner du våra cookies.

Däckrecensioner av PZeroPZ4SCrunflat


Vi har samlat däckrecensioner sedan 1999 – vi har fler än 400 000 testresultat och över fem miljarder körda kilometer. Hitta de bästa däcken för dig.


PZeroPZ4SCrunflat tyre review

Grepp på torrt väglag

Bromsförmåga på torrt väglag

Grepp på vått väglag

Bromsförmåga på vått väglag

Grepp på snö
 N/A
Körkomfort

Ljudnivå inne i bilen

Däckslitage

Bränsleförbrukning

Genomsnittsresultat av 1 testbedömningar
Ø 39 102 km driven


12.11.2023 insändare  Johan Lidén Note  4.75
(1 100 km driven)
  • Grepp på torrt väglag
  • Bromsförmåga på torrt väglag
  • Grepp på vått väglag  N/A
  • Bromsförmåga på vått väglag
  • Grepp på snö
  • Körkomfort
  • Ljudnivå inne i bilen
  • Däckslitage
  • Bränsleförbrukning
Däckstorlek och fordonstillverkare
225 / 45 19 W
BMW 3 Gran Turismo 340i xDrive
Resultat: Skulle du köpa igen? Definitely
Kommentera:
Pirelli P Zero är ju ett prestandadäck som sitter monterat på bilar med mer prestanda upp till bilar med väldigt mycket prestanda och det borgar för en hög nivå från början. Jag har tidigare haft Pirelli P Zero-däck och var skeptisk till att man lyckats sänka bullernivån med ca 3 dB. Inför bytet av de gamla Pirelli-däcken av samma typ med run flat mätte jag därför upp bullernivån på en vägsträcka i en viss fil och hastighet, och efter skiftet hos gummiverkstaden samma dag körde jag samma fil och hastighet och upprepade mätningen. Till min förvåning stämde detta och bullernivån är lägre än i tidigare versioner av samma däckstyp. Jag vet att Pirelli-däcken har bra våtegenskaper sedan innan även om konkurrenterna kanske har kommit längre. Dessutom är de lite mjukare än vad man skulle önska och som leder till att dem slits ut fortare än andra fabrikat. Alltid en kompromisslösning i alla lägen när det gäller däck, det finns inget superdäck som maxar i alla kategorier. Jag tummar hellre på slitaget av däcken än trafiksäkerheten kombinerat med att dem tillåter en mer aktiv körstil. Det passar mig.