Vi användar cookies. Vid bruk av websidan samtycker du med deras användning.
OK
Vi levererar endast däcket. Om det finns en fälg med på bilden är det endast i illustrativt syfte.
Bridgestone

Bridgestone M 788

215/75 R17.5 126/124M

Bridgestone - Däcktillverkare från Japan, producerar däck till formel 1. Kvalitetsprodukt i det högre prissegmentet.

Däckstorlek
215/75 R17.5 126/124M 
Lagernivåer
i lager
Däcktyp
Wi Vinterdäck
M+S märkt
med snöflingesymbolWinter
Hastighet
M: Godkänd  upp till 130 km/h
EAN
3286345036516
Artikelnummer
GI-D-101880GA
kr 2.289
Fri frakt*
2 - 5 arbetsdagar leveranstid**
30 dagars returpolicy
Över 1 300 monteringsstationer

Lägg till produkt för jämförelse

Regional Körning :

• Däck för alla positioner för fordon över 3,5 tons totalvikt.
• Utmärkt grepp under alla årstider.
• Förstärkt sidväggsskydd mot trottoarkanter.*
• Extra djupt mönster för långlivslängd och låg kilometerkostnad.
• Kraftigt undergummi säkerställer mönsterskärning och regummering.

*Endast för 17,5' och 19,5' dimensioner och 275/70 R 22,5.

Vinterkörning:

• Vinterdäck för normala förhållanden i låga temperaturer.
• Avancerad mönsterutformning för överlägset våtgrepp.
• Slitbanegummi för maximal livslängd med bibehållet grepp.

Stadsbuss + Turistbuss :

• Året-runt däck för alla positioner på samtliga busstyper.
• Utmärkt skydd på sidväggen för att minimera nötningsskador och slitage från trottoarkanter.
• Extra djupt mönster ger lång livslängd och låg kilometerkostnad.
• Kraftigt undergummi för utmärkta regummerings- och mönsterskärningsegenskaper.
 EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser
EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser

Den Europeiska unionen har introducerat EU-däckmärkningen via föreskrift (Nr. 1222/2009) på ett identiskt och bindande sätt för alla medlemsländer i EU. Den gäller däck till personbilar, lätta kommersiella fordon och tunga kommersiella fordon som producerats efter 1/7 2012.

Tre olika områden testas: rullmotstånd, blött grepp och bullernivån däcket producerar när det rullar på vägen.

Följande påverkas inte av EU-däckmärkningen: regummerade däck, professionella terrängdäck, racingdäck, däck med ytterligare enheter för att förbättra grepp, som spikdäck, nödhjul av typ T, speciella däck för montering på fordon som registrerades för första gången innan 1 oktober 1990, däck med en maximal tillåten hastighet på 80 km/h, däck för fälgar med en nominell diameter på maximalt 254 mm eller 635 mm och uppåt.

Med denna föreskrift ämnar Europeiska unionen att främja ekonomi och ekologisk effektivitet i vägtrafiken, förbättra vägsäkerheten och även ge konsumenter bättre produkttransparens och samtidigt aktivt hjälpa dem i beslutstagandet.

Redan under implementeringen har experter kritiserat det faktum att EU-däckmärkningen tyvärr visar för få produktegenskaper. Utöver rullmotstånd, blött grep och bullernivå, som är fokus för EU-däckmärkningen, har däck många fler viktiga och säkerhetsrelaterade produktegenskaper, som förmågor vid vattenplaning, körstabilitet, livslängd, bromsegenskaper på torra och blöta vägar, beteende vid vinterväglag etc.

Däcktillverkare påpekar att testresultaten från olika inrättningar och tidskrifter förblir en viktig informationskälla för slutkonsumenten. Dessa tester fokuserar vanligtvis på ytterligare säkerhetsrelaterade produktegenskaper, utöver standardkvalifikationerna hos EU-däckmärkningen, och dessa är alltid viktiga för slutkonsumenten.

*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.